Am vorbit recent despre faptul că astăzi este deja termenul limită pentru a fi prezent în mediul online dacă ai un cabinet dentar. Pacienții și potențialii tăi pacienți sunt deja acolo și caută informații de specialitate și de aceea este deosebit de important să îți promovezi cabinetul stomatologic online. Ce nu am discutat este de ce anume trebuie să ții cont atunci când îți creezi website-ul pentru cabinetul tău dentar. Am discutat cu specialiștii în marketing online și am găsit 7 lucruri esențiale de care nu trebuie să uiți să ții cont:
- Responsive design – design adaptat pentru device-uri mobile
Design-ul website-ului tău trebuie să fie adaptat pentru mobil, să se ”muleze” pe fiecare rezoluție de ecran și să fie la fel de ușor de folosit indiferent de tipul de device. De asemenea, ai toate șansele să fii mai ușor de găsit în motoarele de căutare de pe device-uri mobile dacă oferi o experiență responsive. Nu uita să îi specifici acest lucru foarte clar încă de la început celui care îți creează website-ul.
- Usability – navigare ușoară și intuitivă
Atunci când construim un site, tindem să ținem cont în special de criteriile estetice și de brand. Ne uităm ușor la cum va fi perceput, ce va inspira viitorilor vizitatori și cum se leagă cu percepția pe care ne-o dorim pentru cabinetul nostru stomatologic. Uităm, din păcate să ținem cont de ușurința de navigare prin website și de cât de ușor le este vizitatorilor să găsească informațiile pe care le caută, deși acesta ar trebui să fie criteriul care să primeze. Este ideal să dau website-ul spre testare unor cunoscuți care nu l-au văzut înainte și să le cer să localizeze diferite tipuri de informații. Dacă nu le găsesc repede, va trebui să mai lucrez împreună cu echipa de web design să îmbunătățim experiența de navigare – ceea ce specialișii în digital marketing numesc usability sau user experience.
- Design minimalist, simplu, concis
Conform studiilor, vizitatorii iau decizia de a continua navigarea pe un website sau a-l părăsi în aproximativ 7 secunde din momentul în care l-au deschis. Bunele practici în marketing digital recomandă evitarea layout-urile aglomerate de website în beneficiul spațiilor albe, deschise, care au rolul de a evidenția informațiile esențiale, de marketing – fără interferența elementelor de tip ”noise” care să distragă atenția. În plus, un layout modern și minimalist inspiră încredere și inspiră actualitate – faptul că este conform tendințelor recente în domeniul online.
- Secțiunea Despre Noi
Pentru vizitatorii care nu au călcat încă pragul cabinetului tău, secțiunea ”Despre Noi” este deosebit de importantă pentru a conferi încredere. Aici poți arăta fața umană a cabinetului tău, deosebit de importantă atunci când teama de dentist este cea care îi ține departe de medicul stomatolog pe mulți pacienți. Secțiunea ”Despre Noi” ar trebui să conțină informații și poze reale, care să dea o notă umană, personală, să inspire bune practici și tehnologie de ultimă generație deopotrivă cu zâmbete calde și empatie în tratarea pacienților.
- Secțiune de blog
Secțiunea de blog nu prea mai este opțională dacă vrei să asiguri o prezență consistentă și apropiată de pacienții tăi. Secțiunea de blog este spațiul perfect în care să oferi mai multe informații pacienților tăi, în care să oferi sfaturi de igienă dentară și să te poziționezi ca prieten. Este și zona ideală în care să prezinți oferte și noutăți. Este locul în care poți reuși să creezi o relație pe termen lung cu pacientul tău. Nota personală, umană este cea care ar trebui să predomine și aici.