• 6 strategii de marketing online pentru cabinetul tău stomatologic

    6 strategii de marketing online pentru cabinetul tău stomatologic

    În ziua de astăzi, a avea un website pentru cabinetul tău dentar nu mai este un avantaj competitiv, ci un lucru obligatoriu. Simpla punere online a website-ului nu ne garantează însă automat vizitatori pe website și clienți în cabinet ulterior.

    Website-ul cabinetului dentar este, într-adevăr, cartea de vizită a cabinetului în mediul online. El va fi accesat de acei potențiali clienți care ne caută cabinetul stomatologic și vor să afle mai multe despre el și de clienții actuali care vor să caute informații utile despre cabinetul nostru, serviciile noastre sau despre tratamentele disponibile și tarife.

    De asemenea, există numeroși clienți potențiali care sunt în căutarea unui cabinet stomatologic fără să fi auzit de noi sau sunt în căutarea anumitor servicii stomatologice pe care noi le putem oferi. Dacă ne gândim bine strategia de promovare online și ne asigurăm că suntem prezenți pe canalele pe care potențialii clienți caută informații despre noi, atunci avem toate șansele să aducem vizitatori pe situl cabinetului nostru și, ulterior, clienți noi în cabinet.

    Iată câteva strategii de marketing online pe care trebuie să le avem în vedere pentru a atrage noi clienți în cabinetul nostru stomatologic:

    1. SEO/optimizarea pentru motoarele de căutare

    seo cabinet stomatologicAtunci când nu au deja un cabinet stomatologic și un medic stomatolog pe care îl frecventează, clienții caută informații online pentru a decide unde să meargă. De asemenea, caută în permanență informații legate de igiena lor dentară, estetica danturii lor și diverse tratamente despre care au auzit. Și, după cum știți, ajung pe forumuri, reviste online și pe diverse bloguri, nu întotdeauna de specialitate. Atunci când investești însă în tehnicile de optimizare a website-ului cabinetului tău pentru motoarele de căutare, te asiguri că vor ajunge pe situl tău și vor citi informațiile pe care tu le consideri relevante pentru situl lor. Optimizarea pentru motoarele de căutare (în limba engleză, SEO – Search Engine Optimization) a website-ului tău reprezintă o serie de modificări ale sitului care asigură traducerea acestuia pe ”limba” lui Google, astfel încât Google să poată determina ușor pentru ce tipuri de căutări este relevant respectivul website. Trebuie să ții cont încă de la început că optimizările pentru motorul de căutare au efect abia peste un număr de 3 până la 6 luni, deci este bine să investești cât mai curând în SEO pentru a vedea rezultatele cât mai curând.

    1. Campanii plătite Google (Google AdWords)

    google-adwords-cabinet-stomatologicDupă cum spuneam mai devreme, pacienții și potențialii pacienți caută întotdeauna informații online, caută pe Google răspunsuri la problemele lor stomatologice. A apărea în mod natural în rezultatele pentru motoarele de căutare cât mai sus ia timp și necesită un efort financiar și de timp în această direcție. Până la a ajunge la SEO, te poți asigura că vei apărea în rezultatele căutărilor în motoarele de căutare prin reclame plătite – Google AdWords. Nu ai nevoie decât de un specialist în Google AdWords sau de o agenție de marketing online care să se ocupe de campaniile tale Google AdWords. Campaniile Google AdWords sunt foarte eficiente, nu presupun costuri ridicate, iar concurența ta este deja acolo (dacă nu ne crezi, fă o căutare pe Google pe care te-ai aștepta să o facă pacienții tăi și vezi ce număr de reclame plătite ale concurenților tăi există deja acolo).

    1. Pagina de Facebook a cabinetului dentar

    facebook cabinet stomatologicDin 11 milioane de utilizatori de internet existenți în Romania, peste 9 milioane dintre ei sunt pe Facebook. Majoritatea accesează săptămânal contul de Facebook, iar un număr mare îl accesează zilnic de mai multe ori pe zi. Pentru aceștia, și tu trebuie să te asiguri că ești acolo. Ba mai mult decât atât, pe Facebook pacienții tăi au și posibilitatea de a-ți acorda note și de a scrie păreri despre tine (review-uri) pe pagina de Facebook, îți pot pune întrebări, se pot interesa legat de serviciile tale. Pagina ta de Facebook este o cale de comunicare nouă între tine și pacienții tăi și cel mai ușor mod să interacționezi cu ei într-un mediu informal. Noi îți recomandăm să nu lipsești de la întâlnirea pe Facebook cu pacienții tăi.

    1. Campanii Facebook plătite

    facebook ads cabinet stomatologicȘi pe Facebook ai posibilitatea de a-ți face reclamă plătită și de a ajuge la potențialii tăi pacienți. Poți realiza chiar campanii de Facebook plătite (campanii de Facebook Ads) care să ajungă la oamenii care se află în raza geografică a cabinetului tău dentar. Sau pur și simplu poți realiza campanii care să ajungă în newsfeed-ul de Facebook al potențialilor tăi pacienți, newsfeed pe care ei oricum îl scrollează în fiecare dimineață și în fiecare moment în care vor să socializeze sau în care se plictisesc. Dacă printre postările despre ce fac prietenii lor și printre pozele acestora se va infiltra și o postare plătită despre noutățile din cabinetul tău stomatologic sau despre informații stomatologice pe care tu le consideri relevante pentru el, ai toate șansele să ajungi rapid în atenția potențialului pacient.

    1. Email marketing/newsletter-ul cabinetului tău dentar

    newsletter cabinet stomatologicNewsletter-ul este cea mai ușoară cale pentru tine de a ține legătura cu pacienții tăi existenți. Prin newsletter le poți transmite acestora – atâta timp cât s-au abonat de bună voie sau au acceptat să primească de la tine comunicări comerciale prin email – noutăți legate de cabinetul tău, oferte de care ar putea fi interesați și informații utile legate de igiena și estetica danturii lor. 2 elemente cheie legate de prezența ta prin newsletter sunt frecvența și relevanța. Este deosebit de important ca frecvența newsletterelor tale să fie potrivită astfel încât să nu devii agasant. Este și mai important ca newsletterele tale să ofere informații relevante celor care s-au abonat și să nu devină prea comerciale, prea promoționale.

    1. Blog și articole informative pentru pacienții tăi

    blog stomatologic dentistLa fel cum este important să fii pe toate canalele de marketing online importante pentru pacienții tăi și potențialii tăi pacienți, la fel de importantă este educarea acestora. Și indiferent câte informații le vei oferi tu la cabinet, este un fapt deja recunoscut de toată lumea că pacienții tăi vor căuta mai multe informații online. Și de ce nu ai fi chiar tu cel care le oferă aceste informații?! De asemenea, pentru pacienții tăi loiali, cei care te urmăresc oricum, blogul este un canal care va avea foarte ușor vizitatori. Tocmai de aceea, este canalul perfect pentru a aduce informații educative, pentru a-i învăța mai multe pe clienți despre igiena lor dentară și despre cum să și-o păstreze.

    Acestea sunt principalele 5 canale de marketing online pe care va trebui să te asiguri că este promovat cabinetul tău stomatologic pentru a atrage vizitatori pe situl tău și clienți noi în cabinet. Concurenții tăi sunt deja prezenți pe toate aceste canale de marketing, așa că astăzi este termenul limită pentru a-ți asigura și tu prezența acolo.

    Leave a reply →
  • […] deja acolo și caută informații de specialitate și de aceea este deosebit de important să îți promovezi cabinetul stomatologic online. Ce nu am discutat este de ce anume trebuie să ții cont atunci când îți creezi website-ul […]

    Reply →
  • Posted by Stoian Ciprian on April 18, 2017, 12:59 pm

    Promovarea online a unui cabinet stomatologic este o provocare pentru orice specialist in campanii de promovare online.

    Din punctul meu de vedere, o strategie de promovare completa este eficienta atunci cand sunt utilizate cat mai multe canale de comunicare (campanii ppc, optimizare SEO, redactare de continut pentru blog si atragere backlink-uri).

    Reply →
  • Posted by Ann iancu on August 30, 2017, 4:05 pm

    Am nevoie de ajutor de promovare

    Multumesc

    Dr Iancu
    Tel 0721869202

    Reply →

Leave a reply

Cancel reply

Photostream